Laatste update: 14 november 2022

Privacyverklaring

Hoe kunt u ons bereiken?

Verderop in deze privacyverklaring zullen we verwijzen naar "contact met ons opnemen". Hier kunt u alle manieren vinden om ons te bereiken:

Ons telefoonnummer is voor de bezorgfase van de actie begint (29, 30 en 31 december) 's avonds beperkt bereikbaar. Als de telefoon niet wordt opgenomen, probeer dan te mailen.

Waarom verzamelen we uw data?

We verzamelen uw data om u oliebollen te kunnen bezorgen. We verzamelen hierbij niet meer data van u dan u ons geeft. Uit uw data trekken we na en tijdens de actie conclusies over het verloop van de actie. Dit heet geaggregeerde data. Door verschillende bestellingen samen te nemen om statistieken te kunnen genereren, is uw data niet meer persoonlijk identificeerbaar. Bijvoorbeeld: het totaal aantal bestellingen in een wijk. Met deze statistieken kunnen we het verloop van de actie over verschillende jaren met elkaar vergelijken.
Tevens kunnen we uw email adres of telefoonnummer gebruiken om contact met u op te nemen in het geval dat er vragen of problemen zijn met uw bestelling, of om u te informeren over de actie, zowel tijdens de actie als na de actie.

Welke data slaan we op?

  • Uw ordernummer - wordt automatisch gegenereerd
  • Een id om uw betaling te kunnen volgen (indien u met ideal betaalt), deze gaat via mollie.
  • De datum en tijd waarop u uw bestelling heeft geplaatst en wanneer u de privacyverklaring heeft geaccepteerd.
  • Hoe u besteld heeft (online, telefonisch of bij een bestelpunt).
  • Uw bestelling zelf, inclusief donatie.
  • Uw betaalmethode en betaalstatus.
  • Wanneer u de bestelling wilt laten bezorgen of afhalen.
  • Uw naam, emailadres, telefoonnummer, eventuele opmerkingen en adres als u voor bezorgen heeft gekozen. Anders is het adres het afhaalpunt.
  • Wanneer en hoe u betaald heeft.
  • Het mailverkeer dat plaatsvind tussen u en ons. Dit zijn de orderbevestiging, eventuele betaalherinnering, order herinnering en mails die u zelf naar ons verstuurt.
  • Daarnaast koppelen we intern enkele dingen aan uw bestelling, zoals de bezorger, de status van de bestelling. Dit is echter los geen persoonlijk identificeerbare informatie.

Belangrijk! In ons systeem slaan we naast uw mollie id geen betalingsdata zoals bankrekeningnummers op. Dat regelen mollie en zettle voor ons. Voor meer informatie over wat mollie en zettle met uw data doen, kunt u op de privacyverklaringen die later in deze privacyverklaring gelinkt staan lezen.

Geaggregeerde data

We nemen uw data mee in de statistieken over de actie. Waarom we dat doen leest u in het kopje 'Waarom verzamelen we uw data?'.

Door data te aggregeren wordt de data automatisch anoniem. Bijvoorbeeld: in het totaal aantal oliebollen dat verkocht is, nemen we uw bestelling mee in die telling, maar is die na het aggregeren niet meer aan u als persoon te koppelen, omdat het uiteindelijke getal de som is van alle bestellingen. Daarom bewaren we deze statistieken langer dan uw persoonlijk identificeerbare data.

Hoe wordt uw data verwerkt?

We gebruiken enkele geautomatiseerde processen om uw data uit te breiden zodat we het makkelijker weer kunnen geven voor deze handmatige verwerking. Dit houdt in dat we na het plaatsen van uw bestelling, mits u voor bezorgen heeft gekozen de coordinaten van uw adres opvragen bij OpenCage. Ditzelfde doen we ook tijdens uw bestelling om van uw postcode en huisnummer een adres te maken, maar dan met postcode.tech. Dit verzoek wordt tijdens het bestellen verstuurd vanaf uw computer. U kunt dit verzoek en het resultaat zien via de ontwikkelaarsopties in uw browser (f12 -> Netwerk).
We versturen uw adres in de vorm naar OpenCage: straatnaam huisnummer postcode dorp.
Ook gebruiken we enkele geautomatiseerde processen, zoals een betaling- of bestelherinnering. Het aanpassen van uw data en bestelling gebeurt echter strikt handmatig en we houden bij wie welke data in kan zien. Alleen medewerkers die de data nodig hebben om hun taak uit te kunnen voeren kunnen uw data (of een gedeelte van uw data) zien.

Rechten over uw data

U hebt het recht op het opvragen, rectificeren en verwijderen van uw data. Ook kunt u ons verzoeken om onmiddellijk te stoppen met het verwerken van uw data. Echter moeten we uw data kunnen verwerken om u van dienst te zijn. In de praktijk resulteert het het verzoeken tot stoppen van verwerken en het verzoek om uw data te laten verwijderen in dezelfde actie. Als de telefoonlijn nog niet beschikbaar is, kunt u mailen naar het hierboven aangegeven mailadres.

Let op! Indien u uw data (en dus ook uw bestelling) wilt laten verwijderen en u al betaald heeft kunnen we niet garanderen dat uw geld direct terugbetaald wordt. We zullen het geld uiterlijk 6 maanden na het einde van de actie (31 december) terugbetalen.

Cookies verwijderen

U kunt zelf uw cookies verwijderen. Echter kunt u dan niet meer met de website werken, omdat de website cookies nodig heeft om uw bestelling te onthouden. Om uw cookies te verwijderen drukt u op: f12 -> Applicatie (mogelijk moet u het bovenste menu verder uitklappen) -> Opslag -> Cookies -> https://pos.odemo.justinruiter.nl/. Hier ziet u alle cookies die op uw apparaat zijn opgeslagen. U kunt ze verwijderen door ze te selecteren en op delete te drukken. Als alles goed is gegaan, ziet u nadat u uw browser ververst de vraag of u cookies wil accepteren.

Bijzondere persoonsgevens

We verwerken geen bijzondere of speciale persoonsgegevens. Hier leest u wat deze data inhoudt.

Hoe lang bewaren we uw data?

We bewaren uw data tot maximaal zeven jaar nadat de actie is afgelopen. Dit komt omdat we wettelijk verplicht zijn uw betalingsdata 7 jaar te bewaren. Geaggregeerde en geanonimiseerde data die u als persoon niet uniek kan identificeren bewaren we langer om de statistieken van verschillende jaren met elkaar te kunnen vergelijken. U kunt hier meer over lezen onder de kopjes 'Welke data verzamelen we?' en 'Waarom verzamelen we uw data?'.
Google analytics: We bewaren uw verzamelde bezoekersinformatie maximaal 2 maanden na uw bezoek.
Mollie betalingen: We zijn wettelijk verplicht om uw betalingsdata 7 jaar te bewaren. Na 7 jaar zullen we uw betalingsdata verwijderen.

Zettle betalingen: We zijn wettelijk verplicht om uw betalingsdata 7 jaar te bewaren. Na 7 jaar zullen we uw betalingsdata verwijderen.

Delen we uw data met derden?

Deels. Uw bestellingsdata blijft in ons systeem en is alleen toegankelijk tot medewerkers voor deze actie (telefonisten, voorraadbeheer, bezorgers en wijkhoofden).
Wel maken we gebruik van enkele diensten van derden:

  • Mollie: mollie zorgt ervoor dat ideal betalingen verwerkt worden en slaat uw betalingsinformatie op. Mollies privacyverklaring. Vanuit onze site delen alleen uw ordernummer en het totaalbedrag van uw bestelling met mollie.
  • Zettle: zettle zorgt ervoor dat pinbetalingen verwerkt worden en slaat uw betalingsinformatie op. Zettles privacyverklaring. We delen alleen uw ordernummer en het totaalbedrag met zettle.
  • Plausible: we gebruiken plausible om bij te houden welke pagina’s worden bezocht en hoe er binnen de site genavigeerd wordt. Deze data slaan we op onze eigen server op. Hier kunt u plausible’s privacyverklaring lezen. Deze privacyverklaring is gericht op plausible’s clouddienst. Wij regelen onze eigen installatie en slaan we onze data op onze eigen (Europese) server op, waar dezelfde privacyverklaring op van toepassing is.
  • Opencage: we gebruiken opencage om bij de optie 'bezorgen' uw adres om te kunnen zetten in een cooördinaat. Opancages privacyverklaring (zie kopje 'Via our API'). We delen de volgende informatie met opencage: straatnaam, huisnummer, postcode, dorp.
  • Postcodetech: we gebruiken postcodetech om de straatnaam bij uw postcode en huisnummer te zoeken. Postcodetechs privacyverklaring. We delen alleen uw postcode en huisnummer. Ook wordt uw ip adres en informatie over uw browser meegestuurd, omdat dit verzoek nog vanuit uw browser verstuurd wordt. U kunt dit verzoek zien via f12 -> Netwerk.
  • Geoapify: we gebruik geoapify om een route tussen verschillende adressen te kunnen berekenen. Geoapify's privacyverklaring (zie kopje 'Services and API requests)'. We delen alleen de cooördinaten van uw adres met geoapify. Het verzoek wordt vanaf onze servers verstuurd en uw ip adres en browser informatie wordt dus niet gedeeld.

Beveiliging van uw data

We hebben vele stappen ondernomen om uw persoonlijke data zo goed mogelijk te kunnen beveiligen. Onder andere hebben we betalingen gedelegeerd naar Mollie en Zettle. Hierdoor hoeven we niet uw betalingsdata op te slaan. Ook hebben we een externe beveiligingscheck laten uitvoeren.

De server waar deze website op wordt gehost is uitgerust met een firewall en we hebben de toegang tot de database beperkt tot alleen lokale verbindingen. Ook hebben we in onze beheersoftware verschillende rollen en rechten, waardoor niet iedereen bij alle data kan, maar alleen de data die nodig is om de taak van die persoon uit te voeren, voor zolang die persoon toegang tot de data nodig heeft om de taak uit te voeren. Iedereen die hier toegang toe heeft, heeft informatie ontvangen over het beschermen van data.

Mocht u toch een probleem vinden met de website of vermoeden dat er iets mis is, stellen we het op prijs dat u dat meld. De contactgegevens hiervoor kunt u vinden onder het kopje "Hoe kunt u ons bereiken?"